NAPE HATI NIE..??

hati... resah, gelisah,... apakah yang membuatkan hati ini dilanda perasaan sebegitu sekali??? mungkin juga hubungan ku dengan illahi masih belum terurus dengan baik.. lemahnya hambaMu ini, ya ALLAH.. namun aku perlukan kekuatan dariMu.. untuk meneruskan perjuangan Deen islam.. cita2 ku tinggi.. menjalankan dakwah islam.. namun seringkali aku terpikir mampukah aku menggapai impian ku itu?? LAYAKKAH AKU?? bukan tidak percaya pada qada' dan qadar.. tetapi diri ini terasa hina di hadapanMu. mengharapkan yang terbek dari Mu, namun.... apakah aku sudah memberikan yang terbek sbg seorang hamba.. ya Allah.. sesungguhnya Kau tahu isi hati ini..kata2 hati yang tiada dusta.. imra'ah solehah .. IMPIAN setiap insan yang bergelar wanita...ya Allah sesungguhnya hambamu ini benar2 memerlukan bantuan Mu, ya Rabb a'lamin... kehidupan di IPT, penuh dengan onak duri... membuatkan aku alpa..membuatkan aku leka seketika.. peliharalah diriku ini.. ingin sekali ku memiliki cinta Mu, menjadi kekasih Mu..cinta yang agung.. yang akan membuatkan aku sentiasa gembira.. cinta yang pastinya terbalas... ya Allah.. aku sedar akan kelemahan diri ini...lakaran hina yang pernah aku coretkan dalam hidupku..terlalu banyak.. namun Kau tetap menyanyangiku.. aku dapat merasakn cinta mu, Ya Allah.. .. sesunggunya aku bersyukur padaMu.. Terima kasih ya Allah..sesungguhnya Kaulah sebaik2 sandaran untukku..ya Rabb a'lamin bantulah aku dalam menjalankan tanggungjawab ku di dunia fana ini.. bantulah aku dalam menggapai cita2 dan impianku agar aku dapat menjadi da'ie islam... sudilah Kau menerima ku sebagai kekasihMu.. coretan sekeping hati...